Nu har jag semester! Tänkte skriva ihop ett inlägg innan vi åker iväg för jag vet inte hur det kommer bli med inlägg när jag är iväg. 
 
Billy har gått på dagis hela veckan. De första dagarna tyckte han det var lite stressigt. Han kunde inte slappna av i sin box och han var helt crazy i rasthagen med alla kompisar. Han har blivit bästa kompis med en liten terrier och de busar hela dagarna. I torsdags och fredags började Billy visa tendenser till att lugna ner sig. Han somnade i sin box när jag lämnade honom på morgonen och sen sov han en stund på lunchen. Han har tom lagt sig ner i hagen en liten stund. 
Nu ska han vara ledig från dagis i två veckor så sen får man kanske börja om lite igen men jag tror att om man ger honom lite tid så kommer han vara helt lugn inne och så småningom lära sig att ta det lugnt ute också. Han trivs väldigt bra och han vill verkligen dit på morgonen. Som det ser ut nu har vi en dagis plats ett tag framöver. Jag hoppas vi kan få en säker plats snart!
 
Billy ska bo hos husses föräldrar när vi är på semster. De har skaffat en liten valp. Trots storlekskillnaden leker det fint. Den lilla valpen är väldigt tuff och Billy är väldigt snäll mot henne. Hon kan hänga i hans läppar utan att han gör något. Han är som en stor storebror till henne. De sover brevid varandra, äter tillsammans och leker massor. Jag tror han kommer ha det superbra. 
 
Det är mycket man måste tänka på när en stor och en liten hund ska leka. Man kan sällan lämna de själva. Det krävs inte så mycket av den stora för att något hemsk ska hända. Det räcker att han trampar eller tappa balansen och trillar på den lilla för att hon ska skadas. Man ska vara försiktig med låta de jaga varandra. Jakten kan trigga den stora. Det har hänt att när den stora kommer ifatt den lilla har den haft ihjäl den, bara på grund av de naturliga instinkterna. Usch, hemska tanke! Men jag tror det kommer gå bra. Alla är medvetna om riskerna och kommer göra allt för att allt ska gå bra.
 
Lotta på dagis skickade den här filmen första dagen. Jag fick den när jag stod på jobb och kunde inte sluta le när jag tittade på den. Billy ser så lycklig ut!
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej