Många tycker jag har en hård uppfostran. När de säger så brukar jag fundera över vad de menar med hård uppfostran. Jag uppfostrar mina hundar med regler, gränser, förtroende och massa kärlek. Reglerna och gränserna följs så att hunden inte känner för fria tyglar och skaffar sig oönskade beteenden.
 
Jag har en uppfattning om att uttrycket "hård uppfostran" betyder olika för olika personer. Vissa anser att hård uppfostran är att hunden inte får göra något, att man slår hunden andra tycker att det är när man sätter gränser över huvud taget. Kanske ska man passa sig för att använda uttrycket?
 
Jag anser att man ska uppfostra sin hund som man själv tycker känns bra så länge hunden inte gör illa sig själv eller någon annan. Fyngerar inte det kanske man ska börja tänka över sin metod. Allt fungerar inte för alla men nått fungerar alltid på någon.
 
 

Kommentera

Publiceras ej