I helgen var jag och Billy på ven med mamma och familjen. Dessie och doris var också med.
Supermysigt och Billy skötte sig faktiskt riktigt bra. Det blev mycket väntande för honom dels pga all transport men också för att vi var och åt på campingen.
Vänta har aldrig varit hans grej men alltid något som vi har jobbat med. Jag måste ju säga att det gick över förväntan. Han blev lite störig på när vi började bli klara på campingen men det klandrar jag inte honom för. Han var så trött efter allt vi gjort den dagen. Gått över ön, simmat, grävt, lekt, lekt med Doris. hämtat pinne och solat. 
 
På vägen hem fick lilla Julia hålla i Billy. Jag hade sagt till henne att hon skulle släppa om Billy skulle vilja dra iväg efter något och jag inte hinner ta honom. Jag vill inte att hon gör sig illa. När vi kom upp på ön fick Billy såklart syn på en hare. Jag skulle precis gå fram och ta honom så drog han iväg. Julia släppte precis som jag sagt att hon skulle och iväg for Billy som ett skott över åkern. Han är ju ingen jakthund och jagar bara med ögonom. Han tappade alltså bort haren ganska snabbt, studsade runt lite på fältet för att försöka se den. När han tittade bak efter mig började jag springa åt andra hållet och ropade på honom. Han fattade direkt och satte full fart efter mig om möjliggt fortare än efter haren. Massa beröm när han kom tillbaka. Det va faktiskt ganska härligt att se honom få sträcka ut så. Jag vet att han inte skulle springa ifrån mig någon längre stund och det fanns inga bilar åt det hållet eller egentligen alls på Ven vid den tiden på dygnet. 
 
När vi kom hem på söndagen sov både BiIly och jag hela eftermiddagen. Jag tror att han var ganska nöjd med sig själv. 
 
Billy och Julia <3
 

Kommentera

Publiceras ej