Idag åkte jag, mamma, Billy oh mammas hund Doris upp på Kullaberg. Det har varit underbart väder idag. Vi promenerade i skogen och klättrade på stenar. Båda hundarna trivdes som fisken i vattnet. Det syntes verkligen på Doris att hon älskade det. 
Hundarna kom bra överens. Ibörjan skällde Doris och Billy ville leka men efter ett tag lugnade båda sig och gick runt och lukta. Jag kunde ha Billy helt ute på långlinan utan att han ständigt skulle vara på Doris. Framsteg! 
 
Vi stannade på en stenstrand och fikade lite. Jag hade såklart tappat lite bröd på en sten som båda hundarna hjälptes åt att städa upp. Inget tjafs alls. 
 
När vi skulle åka hemifrån vid lunch så förstod Billy firekt att något var på gång. Jag sprang runt och packade väska med bajspåsar, godis och vatten. Sen plockade jag fram långlinan. Jag kopplade Billy och tog med mig väskan. Billy tog med sin boll sen låste jag och vi gick ner. Billy traskade på stolt med sin boll i munnen och gick raka vägen mot vår bil. Han visste precis vad som skulle hända. Förutom att vi inte alls skulle ta vår bil utan vi skulle vänta på mamma som skulle hämta oss. Han tittade frågande på mig när jag stannade men la sig snabbt ner på gräset och solade med sin boll tills mamma kom.
 
Båda hundarna sov på vägen hem, Billy i mammas rymliga bagage och Doris nöjt på golvet framme hos mig.
 
 

1 kommentarer

Natalie

09 Aug 2015 19:26

Åh vilken fin bild :)

Svar: Tack så mycket :)
handstopaws.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej