Mycket har hänt sedan sist och jag har inte alls haft möjlighet att prioritera bloggen. Jag har haft lite problem med hälsan och fått gå på en del läkarbesök och därefter fått vänta nervöst på besked. Allt är bra nu men det tog massor på krafterna. 

Vi har också fått klagomål från en granne som har tyckt att Billy ylar när han är själv hemma. Detta tog jag väldigt personligt i början. Jag la skulden på mig själv för jag tyckte att eftersom jag är utbildad så ska inte sånt här hända. Med fina människor omkring mig och lite tid att fundera och processa detta så har jag inser att kunskap är också att veta sin gräns. Att veta vad som är rätt och fel och hur mycket man ska pressa både sig själv och hunden.
Billy är inte så gammal och han är ganska orolig av sig ibland därför är det inte så konstigt att han inte kan vara själv hemma. Nu ska han börja på dagis och istället för att se det som ett nerslag ska jag se det som en möjlighet. En möjlighet att få mer tid att träna honom på att vara själv hemma i lugn och ro. Det får helt enkelt ta den tid det tar. Han är som sagt bara en bebis.

Kampen om att kunna köpa lägenheten fortsätter. Vi fick inte av banken först. För en månad sedan fick jag en tillsvidaretjänst och därmed har vi en chans hos banken. Vi väntar fortfarande på besked.

Allt som har hänt har gjort att jag varit väldigt stressad, ständigt trött, huvudvärk och magont. Nu ska jag och sambon äntligen på semester. Vi åker om en vecka och det ska bli så skönt. Jag ska vila upp mej och få tillbaka mitt driv och min inspiration. 

Denna veckan kommer min hemsida bli färdig. Den ligger egentligen ute men den är inte helt färdig så jag väntar lite med att dela med mig av adressen :) 

Dessie fyllde år igår, hela 6 år gammal är hon nu och många fler år ska det bli! 



Kommentera

Publiceras ej